
Des de "The Economist", a banda de fer algun article recentment no gaire encertat -segons la meva opinió- sobre la realitat espanyola i catalana, van publicar el darrer mes d'octubre l'informe mencionat en el títol.
Aquest informe es basa en una enquesta i entrevistes en profunditat fetes a representants del sector de l'ensenyament superior, tant pel que fa al món acadèmic com a la gestió. Voldria destacar les respostes a dues preguntes d'aquesta enquesta:
La primera, en què es pregunta: How is technology most likely to affect academic course and degree offerings in your country? , els aspectes que es creu que quedaran més afectats per la tecnologia són:
- Més assignatures amb continguts transversals
- Un augment de les aliances entre universitats i corporacions portarà més estudiants a cercar programes especialitzats
- El mateix del punt anterior passarà amb els professionals (cerca de continguts específics)
La segona, Which tools does your institution currently use, and which do you think will be used within five years?, va concentrar la majoria de respostes en aquests apartats:
- Cursos virtuals
- Missatges de text/notificacions
- Gestió documental
Podreu trobar l'informe aquí.
És interessant destacar que com a exemple de bona pràctica hi surt la UOC!
1 comentario:
Interessant post!
Josep Maria
Publicar un comentario